2017. május 28.

A NAGY TETEM

-Figyelj csak, Blanche... Az a férfi a faluban, tudod, akinek megsérültek a lábai... Kedves tőled, hogy enyhítettél a fájdalmain.
-Amikor Gaelle elvágta a talpát, a te kérésedre segítettem rajta. Az ő esetében viszont én voltam az, aki már nem bírta hallgatni a siránkozásait.
-De ha akartad volna, más módon is elcsendesíthetted volna...
-Igen. Meg is ölhettem volna.

Risek,   billy
LOISEL - DJIAN - MALLIÉ - LAPIERRE: A NAGY TETEM
                                                      5.rész: Pánik 





4 megjegyzés:

  1. Erwan mintaszerű apuka, a házikója a biztonság szigete a világ viharában. A barátnői egészen szorgalmasan küzdenek...
    Nem tudom, hogy az író ilyen méretű civilizációs pusztítás után hogyan akarja rendbe tenni a világot, mert lassan elfogy a csoki...
    A sötét kölyök tiszta Erwan...
    Bánatosan olvasom, hogy lassan e történetben is a szerzőkre kell várni...
    Pedig olyan olvasmányos, annak ellenére, hogy sok csatornaváltás van a világok közt.
    Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem ez az egyik legjobb, ha nem a legjobb, jelenlegi európai képregény.
      Loisel egy zseni. Hogy rajzolni nagyon tud, azt már bizonyította a Pán Péterben, és hogy írónak sem utolsó, ez a képregény a bizonyíték rá. Én csak reménykedem, hogy a sikerre való tekintettel, nem fogja elodázni a történetet, és a hetedik részben befejezi. (valahol azt olvastam, hogy hét részesre tervezték).
      De, ha következő részek is ilyen izgalmasak lesznek, még azt is elnézem neki, ha tovább szövi a cselekményt :)
      És hogy neked is válaszoljak: nekem sincs fogalmam arról, hogy ilyen mértékű pusztítás után hogyan lehet még rendbe tenni ezt az Európát.
      (most végképp nem a migrációs válságra gondoltam, mert ez csak egy képregény, és nem politika :)

      Törlés
    2. Bizony, a földrengés és a sáskajárás nem ugyanaz...
      Pán Péter első része a Hálózsákon lakik, folytatására semmi remény?
      Más. Szerinted mi lehet a jelenlegi 10, vagy 20, vagy 30, vagy akárhány legjobb európai képregény?

      Törlés
    3. Egy időben Zerit említette, hogy tervezi a Pán Péter folytatását. De az már elég régen volt :)
      A sorrendet nehéz megmondani, nincsen áttekintésem az európai képregény kiadásról. Személyes véleményem, hogy az egyik legjobb, de nekem általában azok tetszenek, amelyeken éppen dolgozunk :)
      Meg éppenséggel az új képregényeket csak nézegethetem, mivel franciául nem beszélek, angolul is csak alig, de nagyon sok érdekes képregény jelenik meg manapság. Elég sok köztük a szerzői képregény, amik főleg rajzilag érdekesek, ha már a szöveget nem értem :) Talán akad majd valaki, aki ezeket a képregényeket is lefordítja, és akkor magyarul is olvashatjuk őket.
      Azt talán megemlíthetem, hogy énrám több képregény is hatással volt az oldalról, de mély nyomot a Pandemonium hagyott bennem.

      Törlés